Med indlægssåler fra Align kan DU få det meget  bedre – til dagen og vejen!

Svangfod

Svangfodindlæg med virkningsgaranti!

Jo ældre du bliver, kan du opleve, at led bliver svagere eftersom muskelstyrken bliver svagere. Man bruger ofte ikke sine led og muskler ligeså aktivt som i en tidligere alder. Det betyder også, at styrkelse af muskler er vigtig for at undgå problemer med ledene. Musklerne støtter leddene, og derfor kan mangel på motion være en medvirkende årsag til udfordringer i leddet.Mange tror fejlagtigt, at problemer i ledene hænger sammen med hårdt fysisk arbejde. Men hvis du har en vedvarende og kraftig belastning af de samme led gennem mange år udgør dette en risikofaktor for dine led.
Du kan opleve overbelastning, hvis du har lavet samme bevægelse for meget i en kortere periode, f.eks. hvis du har luget meget i din have, malet lofter eller lignende. Det samme gælder ved de gentagne aktiviteter i jobsammenhænge: Du har i dit arbejde mange ensartede bevægelser. F.eks. hvis du bruger computermusen meget.
Både kvinder og mænd rammes af udfordringer med deres led – der er dog forskel på, hvilke led der rammes. Mænd får oftest problemer i hofterne, mens kvinder oftere får det i knæ og fingerled.
Jo mere du vejer, jo mere skal dine led bære. Vejer du lidt for meget, er det en god idé at prøve at tabe dig for at mindske risikoen i de vægtbærende led. Overvægtige oplever ofte problematikker i knæene.

Du bør være opmærksom og kontakte din læge, hvis du oplever følgende:

• Dit knæ “knaser”, når du bøjer det
• Du har svært ved at bøje og strække fingrene
• Du har svært ved at holde på noget
• Dine led bliver stive, når du har siddet, stået eller ligget i den samme stilling i længere tid
• feber, der ikke er forbundet med influenza symptomer
• har tabt 5 kg eller mere, uden at have gjort en indsats herfor (uønsket vægttab)

Indlægssåler - Plantar fasciitis

  • Mere end 260.000 europæere har allerede købt
  • Effektiv mod svangfod
  • Fuld tilfredshed eller pengene tilbage

Kun 399,-

Indlægssåler mod hælspore

Årsager til problemer i leddene

Hvis du oplever problemer i leddene, kan der være mange forskellige årsager hertil:
• Slidgigt
• Leddegigt
• SLE (Lupus)
• Betændelse i slimsæk
• Chondromalacia patellae (omkring knæskallen)
• Knoglebetændelse (ostemyelitis)
• Ledinfektion (septisk arthitis)
• Senebetændelse (tendinitis)
• Usædvanlige eller massive belastninger

Der kan også være forskellige infektionssygdomme, der giver dig problemer med leddene:
• Epstein-Barr virus
• Leverbetændelse (hepatitis)
• Influenza
• Borrelia
• Parvovirus
• Gigtfeber
• Mæslinger
• Røde hunde
• Skoldkopper

For problemer med leddene, der ikke er gigtrelaterede, er både hvile og træning vigtigt. Badning i varmt vand, massage og udstrækning af led og muskler bør praktiseres så ofte som muligt.
Anti-inflammatorisk medicin kan ofte hjælpe på generelle problemstillinger og hævelser – tal gerne med din læge.

Se og hør om andres personlige oplevelser med Align Footwear®.

Hvad kan give problemer i din svang?

  • Platfod og over-pronation ved gang eller løb
  • Pludselig stigning i varighed, distance eller skift til hårdt underlag ved løb.
  • Hulfod
  • Brug af fodtøj, der ikke passer din mediale svangbue eller mangler stødabsorbering.
  • Overvægt

Langt de fleste tilfælde skyldes overbelastning af svangsenens fæste i hælbenet. Gentagne overbelastninger i form af løb og afsæt samt lange perioder stående og især hårdt underlag kan give stærke svangsmerter. Man kan også udvikle svangsenebetændelse, hvis man står længe på hårdt underlag og ved idræt, der omfatter mange hop. Afvigende fodstilling som f.eks. hulfod eller platfod kan ligeledes udgøre en øget risiko.

Fodtøj, der ikke passer til din fod kan også give mange udfordringer – hvis du for eksempel har sko med høj svangstøtte og samtidig har en lav svang eller er platfodet vil det give udfordringer i svangen, hvis du tager en løbetur. Svangsenebetændelse udvikler sig gradvist og kommer ofte til udtryk som tiltagende ømhed umiddelbart foran hælens trædepude og lidt ind mod indersiden af foden. Ømheden udløses typisk ved gang eller løb, når man træder ned på foden. Efterhånden kan problemerne også være til stede i hvile, for det meste som f.eks. morgenstivhed.

Når foden er kommet i gang og blevet opvarmet kan du opleve det bedre igen. Af og til stråler det fremad og kan omfatte det meste af fodens underside. Tit kan der også opstå problemer, når man trykker på området under hælknoglen. Det er en god ide at afhjælpe dette ved belastning forholdsvis hurtigt, ellers kan tilstanden være svær at komme af med.

Svangsenebetændelse

Udstrækning af bindevævspladen kan være effektiv. Øvelser kan du få ved at henvende dig hos din praktiserende læge eller fysioterapeut. Når en evt. løbetræning genoptages, skal det ske langsomt og gradvist, og det er naturligvis nødvendigt at fodtøjet er i orden dvs. gode løbesko med stødabsorberende hæl. Man kan desuden aflaste svangsenen ved at gå i sko med svangstøtte.

Forekommer der ingen fremgang trods langsom genoptræning kan gigtpiller være en mulighed  eller injektion med binyrebarkhormon forsøges.

Reagerer man hurtigt på de første symptomer og aflaster svang og også hælen for aktiviteter, vil svangsenebetændelse ofte forsvinde efter kort tid.  Overhører man signalerne, og specielt hvis der er fundet fortykkelse af senen kan man risikere et langt genoptræningsforløb.

Du kan ofte få udført en scanning som nemt kan påvise svangsenebetændelse hos en fysioterapeut . Svangsenebetændelse behandles med udspændingsøvelser og anden bløddelsbehandling. Ved aktiv inflammation kan indsprøjtning med binyrebarkhormon foretages for at mindske inflammationen.

Er årsagen relateret til fejlstilling i foden under gang eller løb, er det væsentligt at anvende passende fodtøj, der giver den korrekte støtte. God stødabsorbering er meget vigtig. En fysioterapeut eller fodterapeut kan vejlede dig og vurdere om der bør foretages ændringer omkring fodtøj m.v. Indlæg kan være en effektiv og holdbar løsning.

Hvad kan du selv gøre

Udspændingsøvelser, som du får ved henvendelse hos fysioterapeut, din praktiserende læge eller fodterapeut kan gøre underværker – herunder udspændingsøvelser. Find ud af, om du bruger passende fodtøj / løbesko.

Hvad kan Align Footwear® gøre for dig?

Med mange års forskning i vores trepunktsteknologi, har vi udviklet et design, der bringer anklen i en mere neutral stilling med op til 32% og en evt. pronation – skæv gang – falder op til 27%. Sålerne justerer desuden skinnebenet til en mere neutral stilling med op til 40%. Denne indstilling af ankel og skinneben giver nøglen til at reducere træthed, pronation og supination.

Ved at støtte foden på siden bibeholder vi også den fulde mobilitet i vores fodmuskler, hvilket vi ikke kan opnå hvis vi blot bygger en støtte op under foden, som f.eks. med en pelotte eller en ”kunstig” svangstøtte. Ved hjælp af de tre støttepunkter, som vi har verdenspatent på, fordeles kropsvægt og dermed belastningen for fødder og herunder svangen optimalt.

Align Footwear® indlægssålerne forøger vores bevægelighed, komfort og ydeevne. De fremmer bedre kropsholdning og kroptilpasning i din kinetiske kæde og forbedrer dit velvære og velbefindende. Når din krop via sålerne går korrekt i den naturlige stilling, bliver belastningen af hvert skridt du tager mere jævnt fordelt. Vores indlægssåler reducerer destruktive chokbølger igennem hele din krop, hver gang dine fødder rammer jorden. Dette betyder mindre pres og evt. betændelsestilstande i dine led, muskler, sener og ledbånd.


60 dages fuld returret

60 dages returret

Fuld tilfredshed eller pengene retur

Ring til Mette Fly hvis du har spørgsmål

Spørgsmål?

Ring på +45 22 833 733
eller kontakt@alignfootwear.dk

På vores hjemmeside benytter vi os af cookies, som er med til at give dig en bedre brugeroplevelse på vores website. De er ganske ufarlige, men ønsker du at slå dem fra kan du gøre det her - dog vil vores hjemmeside ikke fungere optimalt.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk