Sygeplejersker: – trætte og ømme fødder

Med indlægssåler fra Align behandler du ikke blot symptomerne, men forebygger selve årsagen til ømhed, træthed og smerter i kroppen efter en lang vagt på job!

Svangfod

Ondt i kroppen: ryg, lænd, fødder og iskias!

93 % af alle sygeplejersker oplever jævnligt smerteudfordringer, når det kommer til fødder, knæ og ryg. Et af de mest effektive steder at lave en effektiv indsats er et skærpet komfortabelt fodtøj. Align Footwear®s indlægssåler er designet til at håndtere mange af de smerteudfordringer sygeplejersker står med hver dag – her er din fysiske træthed i fokus.
Når du bruger Align Footwear® indlægssåler i dine sko kan du forvente:
– Forbedret komfort på dine +12 timers vagter.
– Naturlig kropsholdning – du rettes op fra dine fødder – med effekt op igennem kroppen til nakken.
– Forbedret stabilitet og sikkerhed når du går
– Varig og holdbar lindring af smerter fra fødder, skinneben, knæ, hofte, skuldre og ryg.

Mange vagter og højt tempo er for mange sygeplejersker udsigten på en helt almindelig hverdag. Det er svært at holde til gennem et helt arbejdsliv. Det er hverdagskost med skiftende arbejdstider og et langt arbejdsliv med mange aften-, nat – og weekendarbejde på  afdelinger, hvor tempoet kører i allerhøjeste gear. Dette er betingelserne for at få hjulene i den store sundhedsmaskine til at dreje rundt. Det tærer på de fleste både fysisk og psykisk at være i: Der er skåret ned på ressourcerne og op for tempoet. Mange sygeplejersker oplever at det påvirker trivsel og arbejdsmiljø – at være på stikkerne hele arbejdsvagten igennem kan suge en masse energi ud af fritiden: Det er her man lader op og forbereder sig mentalt på en ny dag med mange gøremål.

Hvad sker der med kroppen, når jeg har lange vagter, som gør mig træt?

Et fokus på arbejdsstillinger kan mindske mange smerteudfordringer, der er følger af lange vagter med samme bevægelser:

  • Lænde- og rygbesvær: Dette kommer af især foroverbøjning, vridning, sidebøjning eller bagoverbøjning af ryggen. Særligt risikabelt er det, hvis du holder samme stilling længe, når bevægelsen gentages hyppigt, eller hvis du samtidig løfter noget.
  • Nakke- og skulderbesvær, Dette kommer især fra arbejde med løftede arme, fastlåst hovedstilling, eller når arbejdet stiller høje krav om præcision.
  • Udfordringer med hænder og arme: hyppige gentagne bevægelser, stor kraft eller bevægelser til yderstillinger for albue og hånd
  • Knæbesvær: sær ved knæliggende arbejde eller hvis du har skæv gang.
  • Hoftebesvær Generelt risiko ved  meget stående/gående arbejde.

Hav derfor gerne fokus på:

  • at der er tilstrækkelig plads til at anvende god arbejdsteknik og egnede tekniske hjælpemidler (Fx en stol eller lign.).
  • at nødvendige tekniske hjælpemidler er til rådighed
  • at arbejdet tilrettelægges, så du kan skifte mellem forskellige arbejdsstillinger og arbejdsbevægelser, og at du kan arbejde i en passende arbejdsrytme
  • at pauser placeres hensigtsmæssigt.

Ondt i de ømme trætte fødder?

– Der er jo ingen grund til at leve med noget, som kan behandles.

Dine fødder kan både blive hævede og godt ømme efter en dag med stående arbejde. Her er et par tips, som kan mindske dine gener:

  • Brug fodtøj med god stødabsorbering
  • Brug en indlægssål stødabsorbering og støtte
  • Skift sko i løbet af arbejdsdagen
  • Skoen skal sidde fast på foden
  • Overvej at stå på en måtte/underlag med stødabsorbering
  • Når du står op i længere tid, så hold gang i kredsløbet med små bevægelser: Rul frem på tåspidserne og tilbage på hælen, skift kropsvægt fra side til side.
  • Læg gerne benene op på en skammel eller lign. når du sidder ned – og hvis det er muligt, er det godt at lægge sig ned med benene i vejret et par gange i løbet af arbejdsdagen.
  • Undersøg om du kan organisere dit arbejde, så du får pauser hvor du kan sidde ned.
  • Måske kan du i nogle arbejdsfunktioner bruge en stå/støttestol så du aflaster fødder og ben.
  • Lav øvelser der øger blodgennemstrømningen i benene (så trykket på benets vener reduceres). Generelle øvelser for føddernes muskler og fleksibilitet kan desuden gøre dem bedre til at klare de daglige udfordringer. Dette er særlig vigtigt hvis du har fejlstillinger eller andre problemer.

Ondt i fødderne efter en lang og travl arbejdsdag? Der kan være mange forskellige grunde til, at man har ondt i fødderne, og mange mennesker tror, at man bare må leve med generne: Følsomme fødder på grund af diabetes, gigt eller alder. Smerter i knæ eller ryg på grund af forkerte sko eller overvægt. Foden er kroppens fundament Fødderne er på hårdt arbejde hver dag, så der er god grund til at passe godt på dem. Foden består af 26 spinkle knogler, som kun vejer 3-4 gram stykket  – og de skal bære på hele kroppens vægt. De skal også kunne klare op til 15.000 skridt, som man tager hver dag. Foden er kroppens fundament, og hvis der er den mindste skævhed eller ubalance i fodstillingen, vil det overbelaste det foden unødigt. Det får konsekvenser for resten af kroppen. Derfor er det vigtigt at få rettet fejlstillinger i foden op. Det er vigtigt at passe på fødderne, da de skal vare hele livet. Align Footwear®s indlægssåler retter op på en forkert fodstilling og give bedre stødabsorbering.  De retter skævheder i kroppen, som skyldes en forkert fodstilling.

 
Hvad døjer du med? Klik her og bliv klogere på netop de udfordringer din arbejdsdag giver:

Hvad kan Align Footwear® gøre?

Med mange års forskning i vores trepunktsteknologi, har vi udviklet et design, der bringer anklen i en mere neutral stilling med op til 32% og en evt. pronation – skæv gang – falder op til 27%. Sålerne justerer desuden skinnebenet til en mere neutral stilling med op til 40%. Denne indstilling af ankel og skinneben giver nøglen til at reducere smerter, træthed, pronation og supination.

Ved at støtte foden på siden bibeholder vi også den fulde mobilitet i vores fodmuskler, hvilket vi ikke kan opnå hvis vi blot bygger en støtte op under foden, som f.eks. med en pelotte eller en ”kunstig” svangstøtte. Ved hjælp af de tre støttepunkter, som vi har verdenspatent på, fordeles kropsvægt og dermed belastningen for fødder og herunder svangen optimalt.

Align Footwear® indlægssålerne forøger vores bevægelighed, komfort og ydeevne. De fremmer bedre kropsholdning og kroptilpasning i din kinetiske kæde og forbedrer dit velvære og velbefindende. Når din krop via sålerne går korrekt i den naturlige stilling, bliver belastningen af hvert skridt du tager mere jævnt fordelt. Vores indlægssåler reducerer destruktive chokbølger igennem hele din krop, hver gang dine fødder rammer jorden. Dette betyder mindre pres og evt. betændelse i dine led, muskler, sener og ledbånd.

Indlægssåler - Plantar fasciitis

  • Mere end 15.000 danskere har allerede købt
  • Effektiv mod svangfod
  • Fuld tilfredshed eller pengene tilbage

Kun 399,-

Indlægssåler mod hælspore

Sådan hjalp det Kirsten

Som sagt har jeg også Align såler i mine træningssko. Jeg træner konditionstræning og styrketræning 1 1/2 time hver tirsdag. Der er både mænd og kvinder på holdet og i forbindelse med træningen løber vi 50 m ca.10 gange i fuld spurt. Det sjove er, fra at have været 6. hurtigst, er jeg nu 2. hurtigst. Jeg kan nu løbe fra træneren, den hurtigste af kvinderne og mændene med undtagelse af 1, det er en så fed fornemmelse. Jeg er hverken mere forpustet eller mister farten på 10 omgang mine ben vil bare derudaf. Hvis du vil noget med din sport eller, hvis du som jeg, har ondt et sted i kroppen, så prøv Align såler.
Jeg kan varmt anbefale dem.”

Se og hør om andres personlige oplevelser med Align Footwear®s indlægssåler.


60 dages fuld returret

60 dages returret

Fuld tilfredshed eller pengene retur

Ring til Mette Fly hvis du har spørgsmål

Spørgsmål?

Ring på +45 22 833 733
eller kontakt@alignfootwear.dk